Allting jämnar ut sig. När man får mindre hår att kamma, får man mera ansikte att tvätta - Groucho Marx

Efter en lång dag i skolan så var det dags att bege sig hemåt för att hinna äta någonting innan jag & Therése med en svärm barn skulle ta oss ner till cirkusen som varade i den lilla staden Boxholm. Det vet riktigt omtyckt och det bjöds på popcorn i strut, ponnyridning, karameller & sockervadd. Cirkus har en så himla mysig stämning oavsett cilken det är man går på. Minns när jag var liten så var cirkus jätte populärt och det talades om en sån händelse i flera veckor i klassen och alla ville bli jonglörer, ballerinor, elefant skötare osv det var bänkar i olika höjder som var precis fullsatta men nu med åren har nog intresset kring cirkus dämpats lite. Inte mycket cirkusdjur kvar utan de är mest clowner och akrobater, bänkarna i olika höjder har ersatts av enstaviga stolar längst cirkelscenen.
Hur har det hänt? Jag är medveten om att de är många som kämpar för att cirkusar ska läggas ber pga att de har signalement för djurplågeri och det kan jag inte yttra mig om pga okunnighet. Men jag tycker att det är en trevlig grej att gå på och jag önskar intresset kunde höjas ett snäpp för alla. För övrigt på kvällens show fik jag samt 3 män gå ut på scen då temat var Hollywood och framföra en pjäs med clownen. Såg att en vän filmade händelsen och tänkte höra med henne om hon har kvar filmen och är den i god kvalité så kanske ni kan få en tjuvligor på min "karriär" på så där 10 minuter som filmstjärna.. Haha.



Kommentarer


Klicka här för att kommentera:


Ditt namn så klart ♥:
Klicka här så kommer jag ihåg dig

E-postadress ♥: (publiceras ej)

Din blogg ♥:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0